Skip to content

Campanii Pay Per Click

22/06/2009
Azi am trimis un email cu detalii cuiva care era interesat de retelele unde se pot derula campanii Pay Per Click ( PPC ). M-am gandit ca este o informatie utila pentru cineva incepator asa ca voi posta si aici cele cateva recomandari.
Iata asadar unde puteti derula campanii ppc:
1.Google AdWords
Pentru AdWords exista doua posibilitati de afisare a anunturilor:
– In cadrul rezultatelor intoarse dupa o cautare efectuatata prin intermediul motorului de cautare
– In cadrul retelei de continut ( website-uri  afiliate )
Afisarea anunturilor
In cadrul anunturilor afisate la cautare – Targetarea se face prin alegerea de cuvinte cheie . Anuntul  este afisat in cadrul rubricii de anunturi sponsorizate numai in cazul in care unul din cuvintele cheie alese este cautat de cineva. Afisarea in reteaua de cautare se mai poate face in functie de zona geografica  si  de intervalul orar in care se doreste afisarea anunturilor.
In cadrul retelei de continut – afisarea se face in functie de mai multe criterii printre care:  relevanta dintre  continutului paginii website-ului afiliat unde se afiseaza anuntul si website-ul promovat, costul per click pe care esti dispus sa-l oferi, etc. Aici se pot targeta specific anumite site-uri dorite din retea.
Cateva exemple de site-uri din reteaua de continut: forum.softpedia.com, trilulilu.ro, evenimentulzilei.ro, shopmania.ro, cursbnr.ro, capital.ro, bucharest-guide.ro, etc
Tipuri de anunturi in Google Adwords:
Pentru reteaua de cautare: anunturi text
Pentru reteaua de continut: anunturi text, bannere imagine, bannere flash, anunturi video
Cost:   ~  in functie de domeniul de activitate, calitatea website-ului care este promovat, concurenta existenta pentru fiecare cuvant cheie, etc. poti beneficia de costuri cuprinse intre 0.05 Euro / click  si 0.15 Euro / click.
Doar ca o paranteza, eu prefer sa derulez campaniile in RON si de multe ori costurile au fost mult sub cele ale campaniilor derulate in euro sau usd. La ultima campanie am obtinut  chiar o medie de 0.15 RON / click  ( aproximativ 0.03 Euro ) intr-un domeniu cu o concurenta deosebita.
2. Facebook
Afisarea anunturilor se face pe pagina utilizatorilor facebook care se incadreaza in targetul selectat.
Posibilitati de targetare : zona geografica, varsta, sex
Tipuri de anunturi: anunturi text cu fotografii
Costuri: ~ 0.15 Euro / click
Un articol mai detaliat si interesant despre acest lucru poti gasi la Gabi
3. Trilulilu
Afisarea anunturilor se face in cadrul videoclipurilor difuzate pe site
Posibilitati de targetare : categorie website, zona geografica, varsta, sex
Tip de anunturi: anunturi text
Costuri: ~0.3 Euro/click
4. E-Target
E-target este o retea internationala care are in component aproximativ 200 de site-uri si portaluri romanesti. Cele mai importante sunt: http://www.bloombiz.ro , http://www.acasa.ro, http://www.rol.ro , http://www.ele.ro, http://www.zoohoo.ro
Afisarea anunturilor se face fie pe site-urile selectionate fie in toata reteaua in functie de cuvintele cheie alese si de relevanta dintre paginile unde sunt afisate si cuvintele cheie alese.
Posibilitati de targetare: targetare specifica pentru un site din retea, targetare in functie de zona geografica.
Costuri: incepand cu 0.1 Euro/ click
Cam astea ar fi in mare posibilitatile de promovare PPC.

Azi am trimis un email cu detalii cuiva care era interesat de retelele unde se pot derula campanii Pay Per Click (PPC).
M-am gandit ca este o informatie utila pentru cineva la inceput asa ca voi posta aici cele cateva retele recomandate si cateva detalii despre mecanismele functionarii fiecareia.

Iata asadar unde si cam in ce conditii puteti derula campanii PPC:


1. GOOGLE ADWORDS

Pentru AdWords exista doua posibilitati de afisare a anunturilor:

– In cadrul rezultatelor intoarse dupa o cautare efectuatata prin intermediul motorului de cautare

– In cadrul retelei de continut ( website-uri  afiliate )


Afisarea anunturilor

In cadrul anunturilor afisate la cautare – Targetarea se face prin alegerea de cuvinte cheie . Anuntul  este afisat in cadrul rubricii de anunturi sponsorizate numai in cazul in care unul din cuvintele cheie alese este cautat de cineva. Afisarea in reteaua de cautare se mai poate face in functie de zona geografica  si  de intervalul orar in care se doreste afisarea anunturilor.

In cadrul retelei de continut – afisarea se face in functie de mai multe criterii printre care:  relevanta dintre  continutului paginii website-ului afiliat unde se afiseaza anuntul si website-ul promovat, costul per click pe care esti dispus sa-l oferi, etc. Aici se pot targeta specific anumite site-uri dorite din retea.

Cateva exemple de site-uri din reteaua de continut: forum.softpedia.com, trilulilu.ro, evenimentulzilei.ro, shopmania.ro, cursbnr.ro, capital.ro, bucharest-guide.ro, etc


Tipuri de anunturi in Google Adwords:

Pentru reteaua de cautare: anunturi text
Pentru reteaua de continut: anunturi text, bannere imagine, bannere flash, anunturi video


Costuri:

In functie de domeniul de activitate, calitatea website-ului care este promovat, concurenta existenta pentru fiecare cuvant cheie, etc. poti beneficia de costuri cuprinse intre 0.05 Euro / click  si 0.15 Euro / click.

Doar ca o paranteza, eu prefer sa derulez campaniile in RON si de multe ori costurile au fost mult sub cele ale campaniilor derulate in euro sau usd. La ultima campanie am obtinut  chiar o medie de 0.15 RON / click  (aproximativ 0.03 Euro), cost nemaipomenit de bun mai ales in situatia in care domeniul era unul deosebit din punct de vedere al concurentei (organizare evenimente ).

۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞

2. FACEBOOK

Afisarea anunturilor se face pe pagina utilizatorilor facebook care se incadreaza in targetul selectat.
Posibilitati de targetare : zona geografica, varsta, sex
Tipuri de anunturi: anunturi text cu fotografii

Costuri: ~ 0.15 Euro / click

Un articol mai detaliat despre acest lucru poti gasi la Gabi .

۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞

4. E-TARGET

E-target este o retea internationala care are in componenta si aproximativ 200 de site-uri si portaluri romanesti.
Cele mai importante dintre cele 200 sunt: www.bloombiz.ro , www.acasa.ro, www.rol.ro , www.ele.ro, www.zoohoo.ro

Afisarea anunturilor se face fie pe site-urile selectionate fie in toata reteaua in functie de cuvintele cheie alese si de relevanta dintre paginile unde sunt afisate si cuvintele cheie alese.

Posibilitati de targetare: targetare specifica pentru un site din retea, targetare in functie de zona geografica, targetare pe keyword.

Costuri: incepand cu 0.1 Euro/ click

Este o metoda mult mai putin eficienta decat cele anterioare. La fel ca si campaniile pe Facebook sau campaniile pe Trilulilu este destul de greu sa te bazezi doar pe ele.
Rezultatele se simt numai atunci cand sunt folosite intr-un mix de metode de promovare in asa fel incat sa completeze prezenta ta online.

۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞

3. TRILULILU

Afisarea anunturilor se face in cadrul videoclipurilor difuzate pe site
Posibilitati de targetare : categorie website, zona geografica, varsta, sex
Tip de anunturi: anunturi text

Costuri: ~0.3 Euro/click

Optiunea este relativ noua si destul de scumpa tocmai datorita acestui lucru. Nu am incercat-o dar la costurile pe care le comunica pe site este putin probabil sa poata egala eficienta unei campanii adwords, facebook sau etarget.

Cam astea ar fi cateva din posibilitatile de promovare PPC. As mai adauga, dar fara sa intru momentan in amanunt: Yahoo Search Marketing, MSN Adcenter, Adbrite; care sunt destul de populare in afara tarii dar care la noi nu inregistreaza prea mare succes.

Pana data viitoare astept parerile si intrebarile voastre.

Adaug mai jos cateva observatii facute de Ionut , asupra altor retele de CPC pe care eu personal nu le-am testat pana acum :

Neogen are ceva avantaje…reclamele se afiseaza foarte des ceea ce inseamna ca primesti multe afisari la un numar de clickuri mai mult simbolic pe care il platesti…bineinteles pentru cei care opteaza pentru CPC aceasta situatie nu este deloc bucuroasa…da ma rog.

Pretul minim pe click este undeva la 0.25c dar eu cu 5euro am primit 353.000 afisari :D Si un “uluitor” CTR de 0.03. Cred deci ca functioneaza cu avantaje si dezavantaje. Merita sa arunci si acolo ceva buget dupa ce ti-ai conturat bine mesajul pe Dumnezeu (Google):)

De regiile media, ele sunt undeva intre contextual keyword based advertising si demografic advertising combinat cu display advertising…acum dupa mine, all-in-one nu e chiar ok. Dar, o lista scurta si la obiect nu foarte long-tale si un banneras frumos cred ca ajuta. (depinde bineinteles de domeniu) „

4 comentarii leave one →
  1. 24/06/2009 7:15 pm

    Ai uitat de Neogen si de toate celelalte retele contextuale ale regiilor media : AdEvolution are CPC, InternetCorp are CPC, Rotarus are CPC etc.

  2. victorcaras permalink*
    24/06/2009 11:48 pm

    Te salut Ionut,

    Nu stiu daca ai putea sa il uiti pe Calin Fusu si ale sale vestite campanii de test de 10euro/500 de vizitatori. :))

    Nu le-am uitat. Pur si simplu nu am avut ocazia sa testez campaniile lor cpc chiar daca am lucrat cu arbo si cu internetcorp de cateva ori pana acum. Neavand datele minime pe care sa imi dau cu parerea nu am facut-o. Daca ma poti ajuta cu o parere pertinenta iti raman recunoascator.

    In alta ordine de idei, deoarece se pare ca ai postat primul comentariu serios la mine pe blog ( trebuie sa sarbatoresc asta ) te-ai facut cu un link la mine in blogroll.

    PS: Acum nu fugi prea repede sa-ti maresti limita de trafic ca e o chestie mai mult simbolica. Nu da nimeni pe aici in afara de tine si de cativa colegi de birou. :))

  3. 25/06/2009 12:14 pm

    Merci.

    Neogen are ceva avantaje…reclamele se afiseaza foarte des ceea ce inseamna ca primesti multe afisari la un numar de clickuri mai mult simbolic pe care il platesti…bineinteles pentru cei care opteaza pentru CPC aceasta situatie nu este deloc bucuroasa…da ma rog.

    Pretul minim pe click este undeva la 0.25c dar eu cu 5euro am primit 353.000 afisari😀 Si un „uluitor” CTR de 0.03. Cred deci ca functioneaza cu avantaje si dezavantaje. Merita sa arunci si acolo ceva buget dupa ce ti-ai conturat bine mesajul pe Dumnezeu (Google):)

    De regiile media, ele sunt undeva intre contextual keyword based advertising si demografic advertising combinat cu display advertising…acum dupa mine, all-in-one nu e chiar ok. Dar, o lista scurta si la obiect nu foarte long-tale si un banneras frumos cred ca ajuta. (depinde bineinteles de domeniu)

    P.S. Merci de link… pune-l totusi pe asta
    „http://www.imunteanu.com/?utm_source=victorcaras&utm_medium=link&utm_content=blogroll&utm_campaign=pr”

  4. victorcaras permalink*
    25/06/2009 12:54 pm

    Salutare. Ms pentru feedback! Am inserat completarile tale in articol. Te mai astept pe aici😉

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: