Skip to content

Experienta PowerCamp 2009 – ziua 1 (part one)

24/09/2009

Am fost unul dintre cei doi norocosi care a castigat la concursul organizat de Costin pe Refresh.ro o invitatie la PowerCamp 2009.  Am fost entuziasmat de cand am fost anuntat si desi stiam ca inregistrarile se fac intre 9 si 9.30 , ma plimbam de la 8.30 prin fata Interului. Noroc ca in parcul TNB gasesti cateva retele wireless free asa ca am avut cu ce sa-mi omor timpul.

De la bun inceput s-a vazut diferenta intre conferintele obisnuite la care am fost pana acum ( marea majoritate legate strict de online) si PowerCamp, care este practic o sesiune intensiva de workshopuri si traininguri

Deschiderea ( pe tema Strategii de leadership ) au facut-o 3 power-speakeri: Marius Ghenea, Mihai Ghyka si Oliver Olson.
Pe primii doi mi-am dorit intotdeauna sa-i vad / sa-i aud dar nu am avut ocazia iar de Oliver Olson, desi nu am auzit pana acum (poate sunt ignorant dar azi am auzit prima oara de CEU Business School) il voi trece pe lista de persoane pe care trebuie sa le vezi si sa le asculti macar o data.

Fiecare a avut ceva de spus si de la fiecare am notat cele mai interesante sfaturi :

De la Oliver Olson mi-a ramas in minte in primul rand un citat al lui Jim Collins: „Greatness is not a function of circumstance. Greatness, it turns out, is largely a matter of conscious choice, and discipline” .

Apoi iata cateva sfaturi care odata aplicate ar trebui sa aduca dupa ele si succesul:

– cauta mereu oportunitati
– fii mereu pregatit sa profiti de orice oportunitate ar aparea
– nu te multumi niciodata cu ce ai sau cu ce primesti
– inconjoara-te de oameni buni in ceea ce fac
– certifica-ti abilitatile
– work your ass out !!
– nu neglija rolul sansei si a sincronizarii (sa fii in locul potrivit la timpul potrivit)

Nu in ultimul rand, atunci cand faci ceva raspunde-ti intai la urmatoarele 4 intrebari: Pot face asta? Ar trebui sa fac asta? Chiar vreau sa fac asta? Ceilalti au nevoie sau vor ca acest lucru sa fie facut ?

۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞۩۞

Marius Ghenea a vorbit despre Calea Succesului si pe langa discutii despre ciclurile kondratiev si rolul antreprenorilor ne-a impartasit 5 secrete pentru succesul in antreprenoriat si 5 greseli fatale din cauza carora poti da gres intr-un business.

5 Secrete pentru  succesul in antreprenoriat in viziunea lui Marius Ghenea:

1.  Mergi pe val – fa-ti intrarea si iesirea dintr-un business la momentul potrivit. Toata lumea stie ca este una din cele mai importante abilitati ale sale
2. Best Team – fa-ti cea mai buna echipa
3. Studiile sunt bune !! – chiar daca nu garanteaza succesul iti deschid usi .

O alta idee subliniata odata cu acest punct a fost ca nu se mai sustine mitul miliardarului „drop-out” – vezi Bill Gates,  Steve Jobs, Michael Dell ( anii 70-80) care au renuntat la scoala pt business vs Sergey Brin& Larry Page, Jeff Bezos, Pierre Omydiar (noua generatie de lideri din anii 90) toti absolventi de master la universitati gen Stantford sau Princeton

4. Invata din experienta si din greseli – de preferat ale altora
5. Daca o iei pe scurtatura ai grija

Ma voi opri aici pentru moment. Revin maine cu cele 5 greseli ale lui Marius Ghenea, cu cele doua broscute din fabula lui Mihai Ghyka si cu foarte mule chestii practice din workshop-ul de Dezvoltare a carierei sustinut de CEU Business School.

Pana atunci ma pregatesc pentru ziua 2 de PowerCamp care se anunta chiar mai interesanta decat cea de azi si va salut pe toti cei care ati reusit sa ajungeti cu lectura la acest ultim rand.

2 comentarii leave one →
  1. 24/09/2009 8:56 pm

    Ma bucur ca ti-a placut si ca ai gasit informatii interesante! Sa scrii si maine!

  2. admin permalink*
    25/09/2009 6:58 am

    Salut Costin,

    voi acoperi tot evenimentul in amanunt prin 4-5 posturi. Sunt fff multe informatii de transmis.

Lasă un răspuns

